Wyobraź sobie, że masz do dyspozycji asystenta, który wykonuje dla Ciebie zadania związane z życiem zawodowym i osobistym. Nie tylko umówi dla Ciebie spotkanie z kontrahentem, ale i zorganizuje przyjęcie urodzinowe dla córki albo zdobędzie bilety do opery w dniu występu. Może brzmieć to jak piękna fantazja, jednak może stać się ona dla Ciebie rzeczywistością. Wystarczy, że skorzystasz z usług konsjerża!

Concierge – zawód o długiej tradycji

Kim jest concierge (pol. konsjerż)? Mówiąc najbardziej ogólnie – człowiekiem od (prawie) wszystkiego! Z początku jego kompetencje były jednak nieco węższe. Funkcja concierge po raz pierwszy pojawiła się w średniowiecznej Europie. Z początku polegała na nadzorowaniu oświetlenia w zamku. Brzmi banalnie? Nic bardziej mylnego!

Concierge musiał być osobą, która w małym palcu ma architekturę zamku oraz nawyki jego mieszkańców i odbywające się w nim wydarzenia. Dzięki temu dokładnie wiedział, w którym momencie muszą być zapalane świece w poszczególnych pomieszczeniach. Zadanie było trudne, bo nie można było wówczas liczyć na automatyzację, a przy tym bardzo odpowiedzialne. Wystarczyło, że concierge zaniedbał swoich obowiązków, by w zamku zagościł chaos.

Z czasem jego kompetencje uległy znacznemu rozszerzeniu, przez co zaczęły bardziej przypominać zadania wykonywane przez współczesnych kontynuatorów tradycji. Stał się osobistym asystentem zamkowych gości, na którego głowie było spełnianie ich nierzadko ekstrawaganckich życzeń.

Dla concierge nie mogło być rzeczy niemożliwych – niezależnie, czy chodziło o zorganizowanie dla gościa przedstawienia, czy umówienie dla niego ważnego spotkania, musiał wykonać swoje zadanie perfekcyjnie i zazwyczaj „na wczoraj”. W ten sposób jego funkcja stała się jeszcze bardziej odpowiedzialna, nabierając nierzadko wręcz politycznego znaczenia. Od zadowolenia ważnego gościa mogło przecież zależeć jego zachowanie w trakcie negocjacji.

Na czym polega współpraca z concierge?

Na szczęście obecnie nie trzeba być wcale wysoko urodzonym, by móc skorzystać z pomocy concierge. Dzięki firmie Brella w naszym kraju osoby z dużych miast takich jak Warszawa czy Kraków mogą wynająć prywatnego concierge, którego umiejętność załatwiania dla Klientów bardzo różnorodnych spraw jest naprawdę nieoceniona dla zapracowanych osób.

Jak wspomnieliśmy już powyżej, concierge jest osobą, która może dla Klienta załatwiać sprawy związane zarówno z życiem zawodowym, jak i osobistym. W zakres tych czynności wchodzi bardzo szeroka gama działań, które nie wymagają osobistej obecności Klienta. Chcesz zorganizować wymarzone wakacje, ale jesteś zbyt zajęty pracą, aby dopiąć wyjazd na ostatni guzik? Nie ma problemu. Concierge znajdzie za Ciebie najlepsze połączenie i hotel, a nawet przygotuje listę ciekawych atrakcji. To tylko kilka przykładów – możliwości wykorzystania kompetencji konsjerża jest o wiele więcej!

Jak to działa? W przypadku współpracy z firmą Brella – naprawdę bardzo prosto. Masz dwie możliwości – stawkę godzinową za efekt lub gotowy pakiet godzinowy. Ta pierwsza opcja jest szczególnie bezpieczna, ponieważ dzięki niej możesz sprawdzić, czy concierge rzeczywiście jest w stanie efektywnie wykonywać zleconemu przez Ciebie zadania – jeżeli nie, nie będziesz musiał wydać ani złotówki! Jeśli natomiast będziesz zadowolony, będziesz mógł przejść na gotowy pakiet godzinowy i cieszyć się z nieocenionej pomocy na co dzień!