Firmy, które chcą wybić się na rynku lub utrwalić na nim swoją wysoką pozycję, powinny robić wszystko, by zwracać na siebie nieustanną uwagę stałych, jak i potencjalnych klientów. Pomóc w tym mogą gadżety, które będą skutecznie reklamować daną markę.

Gadżety reklamowe i ich zalety

Po pierwsze warto zaznaczyć to, że mogą być to naprawdę różnorodne przedmioty, począwszy od długopisów, smyczy, przez koszulki, kubki czy parasolki, na power bankach i pendrive’ach kończąc. Zazwyczaj są to rzeczy niedrogie, a bardzo skuteczne w promocji firmy. Najlepiej jest kiedy są one przedmiotami codziennego użytku, czyli staną się po prostu przydatne. Bardzo ważne jest też to, by były to produkty naprawdę wysokiej jakości, bo tylko wtedy będą godnie reprezentować daną markę. Mają być one zawsze symbolem jej profesjonalizmu. Aby stworzyć skuteczną kampanię reklamową, warto skupić się czasem na konkretnej grupie odbiorców: proponując materiałowe torby z nadrukiem dla kobiet, czy eleganckie pióra dla mężczyzn. Można też jednak postawić na rzeczy uniwersalne, przydatne każdemu, czyli pendrive reklamowe z nadrukiem. Sprawdzą się one zarówno u starszych, jak i młodszych, bo obecnie można na nich zapisać naprawdę wiele danych (zarówno w domu, jak i w pracy). Obecnie wszyscy wolą przedmioty ładne i stylowe, dlatego gadżety niskiej jakości naprawdę nie są najlepszym pomysłem. Zostaną one bowiem rzucone w kąt, a cały ich sens polega na tym, by zapewniały nieustanny kontakt z nadrukowaną na nich nazwą (czy logo) firmy.

Elektronika reklamowa

Obecnie, jako promocja firmy najlepiej sprawdzają się gadżety elektroniczne, takiej jak pendrivy czy power banki. To właśnie na ich powierzchnię nanosi się reklamę czyli dane o firmie (jej nazwę, logo, charakterystyczną grafikę, telefon czy adres). Wtedy używane regularnie przez różne osoby, takie gadżety mogą:
– zwiększyć rozpoznawalność firmy,
– zbudować pozytywny wizerunek marki (bo są miłym, darmowym upominkiem),
– dać możliwość zapoznania się z produktami firmy (jeśli produkuje np. podobne przedmioty do tych rozdawanych),
– stać się początkiem długoterminowej współpracy (bo obdarowani będą chcieli „odwdzięczyć się” za otrzymane prezenty i skorzystają z usług firmy/kupią jej produkty).
Oryginalnym i ciekawym pomysłem są zaś pendrive reklamowe w indywidualnym kształcie, np. samochodu, zwierzęcia, produktu spożywczego. Tutaj możliwa jest naprawdę duża dowolność. Dobrze kiedy taki kształt przynajmniej w pewnym stopniu kojarzy się z branżą firmy – wtedy taka reklama jest jeszcze bardziej skuteczna. Takie pendrivy wykonuje się z plastiku, czasem też z drewna czy metalu. Zamawia się opisując kształty słownie czy rysując ich szkice (albo wysyłając konkretne zdjęcia). Później zaś tworzy się model 3D, a po jego zatwierdzeniu zaczyna się produkcja. Pozwala to na stworzenie upominku biznesowego, który będzie niebanalny, użyteczny i dobrze zareklamuje firmę. Co ważne, odbiorcami wszystkich takich reklamowych gadżetów mogą być klienci potencjalni, jak i ci obecni – których chce się zachęcić do dalszej współpracy.

O porady eksperta zapytaj Memorabbit.pl