Biura podróży przeżywają obecnie swój renesans – wynika to nie tylko ze znacznie niższych cen wycieczek, ale również z dużego zainteresowania podróżami wśród Polaków. Założenie swojego biura podróży wiąże się jednak z wieloma przeszkodami, które należy pokonać. Biuro podróży przede wszystkim wymaga nawiązania kontaktów z zagranicznymi hotelami czy innymi touroperatorami. Istotne jest, aby osoba pragnąca zmierzyć się z tym wyzwaniem miała również świadomość, jakie ryzyko niesie za sobą inwestycja w turystykę.

Jakie rodzaje wycieczek mogą oferować biura podróży?
wycieczki objazdowe
wycieczki pielgrzyma
wczasy krajach egzotycznych
wczasy krajowe
turystykę ekstremalną
wyjazdy zorganizowane dla firm.

Ze względu na sporą różnorodność form wyjazdów ważne jest, aby przygotować podstawowy program dla każdej z nich i określić, do kogo głównie jest kierowana. Ostatnimi czasy dużą popularnością cieszą się wycieczki ekstremalne, dlatego wiele młodych zakłada biura podróży specjalizujące się właśnie w takiej turystyce. Jakie wycieczki oferują? Najczęściej są to wyjazdy połączone z aktywnością sportową: wspinaczka skalna w Hiszpanii, rafting w Bośni i Hercegowinie czy też trekking po niekończących się równinach Rosji czy Ukrainy. Wiele touroperatorów oferuje również ekstremalne wycieczki w wysokie góry, takie jak Himalaje. Biura podróży oferujące takie wycieczki znaleźć można w największych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Poznaniu.

Młodzi ludzie wiedzą, jakie są najpopularniejsze destynacje, jednak mają również świadomość, że im oryginalniejsza propozycja wycieczki, tym większe zainteresowanie ofertą. Biznesmeni pragną kierować swoją ofertę również dla osób młodych, aktywnych. Są oni przekonani, że to właśnie oryginalna oferta przyciągnie klientów, jednocześnie podkreślając, że polski rynek turystyczny od lat opiera się na tych samych destynacjach, miejscach i hotelach.

Kim są przedsiębiorcy, którzy pragną założyć tego rodzaju biznes? To przede wszystkim osoby, które w swoim życiu wiele podróżowały i pragnące wiązać swoją przyszłość z organizacją imprez turystycznych. Dzięki doświadczeniu znają oni realia konkretnych krajów i mogą służyć nie tylko radą, ale i konkretną pomocą. Młodzi właściciele biur podróży trzymają rękę na pulsie i wiedzą, jak reklamować swoje produkty. Wynika to przede wszystkim ze znajomości mediów społecznościowych oraz możliwości, jakie dają. Skuteczna reklama w sieci oraz marketing szeptany stanowią współcześnie jedne z najlepszych form promocji.

Praca biura podróży kojarzona jest przede wszystkim z organizacją konkretnych wyjazdów grupowych. To jednak nie jedyne zadania pracowników. Biura podróży specjalizują się również w oferowaniu różnorodnych ubezpieczeń, szczególnie tych związanych ze zdrowiem oraz podróżowaniem. Zakładając własne biuro warto pomyśleć również o tej gałęzi tego sektora. Jakie ubezpieczenia oferować swoim klientom? Przede wszystkim ubezpieczenia zdrowotne na czas zagranicznych podróży. Ubezpieczenie tego typu zazwyczaj obejmuj określony okres czasu lub cały rok kalendarzowy.