W wywiadzie przeprowadzonym z właścicielką podkarpackiej szwalni toreb usłyszeć można przede wszystkim dumę – głównie z powodu faktu, że jej firmę udało się wypromować wyłącznie za pomocą mediów społecznościowych oraz zadowolonych klientek. Wspomina o tym, że pocztą pantoflową szły informacje o nowej marce, przystępnej cenowo, która oferuje kilka modeli torebek, zarówno eleganckich jak i casualowych, wykonywanych ręcznie, przez co również bardzo trwałych. Kolejnym ważnym etapem było dopasowanie produktów do oczekiwań klientek. Okazało się, że włączenie klienta do projektowania zamówienia było strzałem w dziesiątkę. Proces jest prosty – podczas składania zamówienia klient wybiera model torebki, ale może samodzielnie wybrać jej kolor, materiał wykonania oraz rodzaj podszewki – w każdym modelu torebki dostępnych jest kilkanaście wzorów tkanin, co sprawia, że każdy z modeli torebek wychodzących z pracowni jest naprawdę oryginalny i o indywidualnym charakterze. Do wyboru są również “ucha” torby lub też łańcuszek – to również uzależnione jest od modelu. Aktualnie firma ta cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, a kolejni klienci uprzedzani są, że zamówienia realizowane są do 2-3 tygodni.
To przykład jednej z kilkunastu firm zajmujących się galanterią, oferującą swoje produkty w zakresie cenowym 100-800PLN. Zróżnicowanie cen wpływa pozytywnie na różnorodność klientek, poszukujących zarówno toreb casualowych, jak i kopertówek czy aktówek odpowiednich od pracy.
Szycie toreb stało się pomysłem na biznes wielu kobiet, które do tej pory przesiadywały w domu, zajmując się gospodarstwem. Posiadając tak wspaniały fach w rękach można stworzyć wiele ciekawych wzorów i co najważniejsze – zarabiać na swoim talencie.
Co jest niezbędne do założenia szwalni? Przede wszystkim pomysł na wzory szytych produktów. W dalszej kolejności – firma. Aby założyć własną działalność gospodarczą wystarczy odwiedzić urząd skarbowy oraz urząd miasta – firma rejestrowana jest w kilka dni po złożeniu odpowiedniego wniosku. W dalszej kolejności ważni będą wykwalifikowani pracownicy: w tym wypadku doświadczone szwaczki.
Kolejnym ważnym aspektem jest stworzenie strony internetowej, odpowiedniej reklamy oraz możliwość zaistnienia w mediach społecznościowych – tak buduje się współczesny sukces niewielkich marek.