Wraz ze wzrostem zainteresowania na nowe firmy odzieżowe, których oferta polega na tworzeniu kilku wzorów i powielaniu ich na zamówienie, również rynek ubrań dziecięcych przeżywa swoisty renesans. Rodzice nie chcą kupować ubrań w popularnych sklepach dla dzieci – przede wszystkim nie odpowiada im nieadekwatność ceny do jakości produktu. Wielokrotnie muszą oni solidnie przepłacać za bluzkę czy spodenki marnej jakości. Podkreślają oni, że gdyby jakość była wysoka, są oni w stanie płacić wyższe ceny, jednak kiedy jakość jest niska – wolą oni kupić coś innego. To duże pole do popisu dla młodych projektantów, którzy wykorzystują tę niszę. Kolejnymi powodami, dla których rodzice wybierają produkty z niewielkich szwalni, jest ich niepowtarzalność – ubranka szyte są na podstawie oryginalnych wzorów, nie tylko zapewniając dziecku ciepło, ale również wspaniały wygląd. Wiele rodziców podkreśla, że ubranka są szyte z olbrzymią precyzją – szwy są podwójne, a materiał wybrany do szycia jest trwały, nie pruje się i nie ściera. Warto również pamiętać o tym, aby materiał nie podrażniał delikatnej skóry dziecka.
Tworzenie ubrań dla dzieci wymaga przede wszystkim cierpliwości oraz bacznego obserwowania trendów. Wielu młodych przedsiębiorców podkreśla, że najważniejsza jest dla nich unikatowość – poprzez proponowanie niecodziennych wzorów, innego stylu, możliwe jest zainteresowanie klientów swoim produktem. Co jest najczęściej wymieniane, jako argumenty do kupna ich produktów? Przede wszystkim wysoka trwałość – każde ubranko robione jest z wysokiej klasy materiału, przez co można mieć pewność, ze wytrzyma ono wielokrotne pranie, jak również liczne zabawy. Młodzi projektanci podkreślają również, ze cieszy ich zadowolenie klientów. Ważne są detale – wiele firm posiada własne, unikatowe emblematy, które pojawiają się na każdej sztuce ubrania.
Co ciekawe, większość sklepów z ubrankami znajduje się w sieci – wiele młodych matek nie ma czasu na wielogodzinne buszowanie po sklepach w poszukiwaniu ubrań, również z dzieckiem u boku. Znacznie łatwiej trafić do nich poprzez strony internetowe, media społecznościowe. Młode mamy chętnie robią zakupy poprzez internet – to głównie oszczędność czasu. Wiedzą o tym przedsiębiorcy, i starają się zachęcić do zakupów np. odpowiednio stylizowanymi sesjami zdjęciowymi. Pomysłów na przedstawienie produktów jest wiele, a im ciekawsze- tym większa szansa na interesowanie potencjalnego klienta. Warto jednak pamiętać, że aby klient miał świadomość produktu, nie wystarczą stylizowane sesje – warto również stworzyć katalog zdjęć typowo katalogowych – przedstawiających produkt rozłożony na płasko. Zdjęcia takie powinny być odpowiednio przygotowane – sesja powinna być dobrze oświetlona, aby w późniejszej postprodukcji było jak najmniej pracy.
Własny biznes to nie tylko olbrzymi obowiązek, ale również wiele uciechy, radości i możliwość sprawiania przyjemności innym. Jako samodzielny producent warto angażować się w różnorodne akcje mające na celu pomoc innym. Mogą być to akcje dla dzieci z wrodzonymi chorobami. Dzięki swojemu wsparciu nie tylko zyskuje się wiele w oczach kupujących, ale przede wszystkim: zyskuje się wiele dla siebie.