Wiele przedsiębiorców dostrzega potencjał, jaki niosą ze sobą media społecznościowe. Firmy właśnie za ich pośrednictwem szukają klientów. Nic dziwnego, gdyż na Facebooku czeka naprawdę spore grono odbiorców. Jednak nie wystarczy założyć konta, aby móc czerpać z niego korzyści. Budowanie wiernej grupy odbiorców jest naprawdę bardzo trudne. Każdy oczekuje tego, że odbiorcy będą aktywni i będą poniekąd ambasadorami ich firmy. Jednak nie stanie się tak jeśli przedsiębiorca nie będzie znał podstawowych zasad marketingu internetowego.

Na Facebooku można się reklamować również poprzez tworzenie kampanii. Zanim jednak się tego podejmiemy, musimy zrozumieć co chcemy reklamować. Niektórzy pomijają ten aspekt. Klienci muszą mieć jasny przekaz. Muszą wiedzieć, co im oferujemy, co reklamujemy. Musimy także zdawać sobie sprawę z tego kim są odbiorcy reklamy. Oczywiście nie bez znaczenia jest także sposób dotarcia do odbiorcy. Trzeba także brać pod uwagę miejscowość z której pochodzą, ich wiek, płeć oraz zarobki.

Trzeba także zidentyfikować logiczne konotacje fanów. Co to oznacza? Przede wszystkim chodzi tutaj o to, aby fani mogli nas znaleźć. Musimy używać we wszystkich materiałach, dodawanych na Facebook odpowiednie słowa kluczowe. Inaczej nie osiągniemy sukcesu. Będziemy w mediach społecznościowych, ale nikt nas nie znajdzie. Jeśli będziemy prowadzić firmę sprzedającą motocykle to obowiązkowo w słowach kluczowych powinny znaleźć się nazwy marek motocykli.

Reklamując się za pośrednictwem mediów społecznościowych warto wykorzystywać różne formy reklamy. Nie warto skupiać się tylko i wyłącznie na jednej formie reklamy. Jeśli będziemy inwestować tylko w baner to po czasie ludzie przestaną zwracać na niego uwagę. Lepiej od razu wydać pieniądze na całą kampanię reklamową. Powinny być to zmasowane, ale nie natrętne, działania reklamowe. Aby reklama przyniosła porządany skutek trzeba pamiętać także o tym, że niezbędne będzie coś, co przyciągnie uwagę naszego potencjalnego klienta. W internecie takim haczykiem zazwyczaj są zdjęcia. Dobra grafika na pewno przyciągnie uwagę i sprawi, że klient kliknie w nasz baner i dowie się o naszym istnieniu.

Bez wątpienia na Facebooku ważna jest także optymalizacja reklamy. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że reklama na Facebooku różni się w zależności od tego, czego sobie zażyczymy. Po pierwsze można płacić za koszt jednego kliknięcia. Po drugie można płacić za liczbę kliknięć w reklamę podzieloną przez liczbę wyświetleń. Ostatnią możliwością jest także płatność za kliknięcia przez liczbę osób. Widząc te możliwości należy odpowiedzieć sobie na pytanie czego oczekujemy. Oczekiwania są zazwyczaj takie same. Każdy przedsiębiorca chce, aby reklama przyniosła mu zyski. Chodzi przede wszystkim o to, aby zaprezentować swoje usługi i produkty w taki sposób, aby ludzie po nie sięgneli i chcieli je kupować. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że na Facebooku znajdziemy odbiorców w pewnym wieku. Najczęściej jest to młodzież oraz osoby dorosłe w wieku do 30 lat. Jeśli chcemy trafić do osób starszych to inwestycja w reklamę na Facebooku może okazać się stratą pieniędzy.