W czasach, kiedy uroda oraz dobry wygląd są wysoko cenione, salony kosmetyczne zdają się być opłacalną inwestycją. Na prowadzenie salonu kosmetycznego najczęściej decydują się kobiety posiadające odpowiednie wykształcenie oraz smykałkę w interesach. Aby jednak salon przynosił dochody warto przemyśleć, co powinno odróżniać go od innych salonów w okolicy. W salonie powinny znaleźć się nie tylko nowoczesne przyrządy do pielęgnacji, ale również wykwalifikowana kadra pracownicza, która stanowić będzie jedną z najważniejszych inwestycji firmy.

Współcześnie salony piękności to nie tylko miejsce, gdzie oddać można się zabiegom pielęgnacyjnym, ale gdzie także organizowane są dodatkowe atrakcje dla klientek, które jednocześnie zapewniają dodatkowy dochód i stanowią ciekawe urozmaicenie oferty salonu. Jednym z pomysłów na dodatkowe usługi jest prowadzenie warsztatów kosmetycznych. Warsztaty mogą dotyczyć zdrowia skóry, kosmetyków oraz technologii poświęconych pielęgnacji. Warsztaty mogą być również poświęcone technice makijażu oraz nowościom kosmetycznym. Wiele salonów organizuje również specjalistyczne kursy dla kosmetyczek z wykształcenia. Kursy te dają możliwość pogłębiania swojej wiedzy z wybranego zakresu, np stosowania rzęs z jedwabiu czy innych tworzyw.

Kolejnym pomysłem na urozmaicenie oferty salonu kosmetycznego mogą być warsztaty profesjonalnego makijażu na różne okazje – może być to makijaż weselny, ślubny, również warsztaty pokazujące, jak malować się do pracy. Każdy pomysł jest dobry. Warsztaty mogą również dotyczyć… codziennego jadłospisu oraz tego, jak to, co jemy wpływa na nasz organizm i stan cery. Ciekawym rozwiązaniem może być również stworzenie całego cyklu zajęć kierowanych do określonej grupy kobiet: pań w ciąży, młodych matek lub pań 50+. Odpowiedni marketing takiego wydarzenia może odbić się niemałym echem w całym mieście.

Jak informować klientki o tego typu przedsięwzięciach? Możliwości jest sporo. Najprostszym sposobem jest stworzenie okolicznościowych ulotek, które będą wydawane klientom salonu podczas płacenia rachunku. Na ulotce powinna znaleźć się informacja o dniu planowanego szkolenia, jego temacie oraz ewentualnym numerze kontaktowym, w celu wykonania wpisu na listę chętnych. Oczywiście podana powinna zostać również cena. Aby zachęcić klientów do przybycia warto wymienić korzyści – mogą to być konkretne umiejętności, próbki kosmetyków. Posiadając profil na jednym z portali społecznościowych możliwe jest również umieszczenie informacji jako newsa.

Ciekawym urozmaiceniem oferty salonu może być również wprowadzenie zestawu naturalnych kosmetyków, stosowanych podczas zabiegów pielęgnacyjnych. W czasach powszechnego zainteresowania ekologią oraz naturą może okazać się to doskonałym chwytem marketingowym, który przyciągnie dodatkowe klientki.

Wartością salonu są oczywiście nowoczesne przyrządy do pielęgnacji – warto również informować o pojawiających się nowościach. Inwestycje takie mają swoje uzasadnienie: im nowsza technologia tym większa skuteczność oraz mniejsze ryzyko występowania skutków ubocznych.