Współcześnie reklama wymaga już nie tylko chwytliwego sloganu czy odpowiednio dogranej treści, ale również konkretnego kanału, jakim ma być kierowana do potencjalnych klientów. Młodzi przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, jak potężnym narzędziem jest sieć internetowa. Jednym z najważniejszych elementów współczesnego życia są media społecznościowe – praktycznie co trzeci Polak posiada konto na jednym z najpopularniejszych portali, takich jak Instagram, Facebook czy Pinterest. Media społecznościowe dają olbrzymie możliwości nie tylko reklamowania produktu, ale również informowania na bieżąco o nowych kolekcjach czy promocjach.

Decydując się na stworzenie strony firmowej na jednym z najpopularniejszych portali warto zaufać wiedzy i doświadczeniu osób związanych z social media. Najczęściej są to młode osoby, które uczestniczyły w kampaniach reklamowych lub też samodzielnie prowadziły fanpage dla innych firm.

Przed założeniem konta warto przedyskutować kilka kwestii: przygotować grafiki, opracować wpisy na kolejne kilka tygodni oraz dopasować reklamę witryny do naszych oczekiwań. Większość mediów społecznościowych żyje z reklam, dlatego dają duże możliwości dla przedsiębiorców. Można określić nie tylko zasięg reklamy, ale również to, kim będą jej odbiorcy: płeć, wiek, wielkość miasta w którym mieszkają, zainteresowania. To znacząco ułatwia trafienie do odpowiednich ludzi. Wielkim plusem witryn firmowych jest nie tylko informowanie na bieżąco o kwestiach związanych z marką, ale również interakcja z osobami zainteresowanymi. To również najszybszy kanał komunikacji Do minusów zalicza się fakt, że w mediach tego typu bardzo łatwo o wpadkę, która może zaważyć o odbiorze produktu. Co ważne – witrynę w mediach społecznościowych można bez problemu połączyć ze stroną firmową – możliwe jest to dzięki funkcjonalnym przyciskom z logiem konkretnego portalu społecznościowego.

Ile kosztuje reklama w social media? Wszystko zależy od tego, jakie parametry reklamy zostaną wybrane: cena może zależeć od czasu trwania emitowania reklamy, “klikalności” oraz zasięgu. Zazwyczaj jednak koszty zainwestowane w reklamę zwracają się z nawiązką. Warto również śledzić statystyki witryny, aby na bieżąco sprawdzać, jak wzrasta zainteresowanie produktem oraz jakie informacje wzbudzają najwięcej zaciekawienia. Na tej podstawie warto budować kolejne komunikaty.

Jakie możliwości daje nam reklama w social media?
nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami, interakcja
reklamowanie produktu wśród określonej grupy odbiorców oraz dopasowanie rodzaju i ceny reklamy do naszych preferencji
możliwość analizowania dotychczasowej aktywności użytkowników
różnorodność form przekazu: filmy, zdjęcia, tekst.

Wiele aplikacji dla np. Facebooka umożliwia organizowanie konkursów. To również jedna z form zachęcania do zainteresowania produktami marki oraz możliwość wysłania informacji o produkcie dalej.

Specjaliści od marketingu zalecają jednak, aby nie skupiać się jedynie na działaniach w social media, i tak samo prowadzić akcje marketingowe poprzez inne nośniki, np. prasę, telewizję czy stacjonarnie w sklepach.