Bez względu na to, jaki biznes prowadzimy i czym się zajmujemy zawsze ogromne znaczenie ma jego lokalizacja. To jest niewątpliwie najważniejszy czynnik tego, jakie będziemy uzyskiwać przychody. I prawdą jest to, że każda firma uzależniona jest bezwarunkowo od miejsca, w którym się znajduje. W przypadku handlu detalicznego bardzo często jest tak, że miejsce handlowe w dobrej lokalizacji kosztuje całkiem sporo, ale bardzo często jest też tak, że bardzo szybko większa stawka za lokal handlowy zwraca się w postaci większych przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży. Ale nie tylko w sprzedaży detalicznej ważna jest lokalizacja. Weźmy na przykład zakłady produkcyjne, które do transportu swojej produkcji potrzebują zaawansowanych centrów logistycznych. Zatem budując zakład produkcyjny już na etapie inwestycji znaleźć trzeba taką lokalizację, która umożliwi postawienie również centrum dystrybucji wyprodukowanego towaru. Lokalizacja bardzo ważna jest dla dosłownie każdego biznesu. Restauracje, hurtownie czy nawet budka z hamburgerami w nadmorskim kurorcie – te wszystkie małe i większe firmy zależą właśnie od tego, w jakim miejscu się ulokują. I bez względu na wszystko lokalizacja firmy zawsze będzie jednym z najważniejszych czynników mających wpływ na jej powodzenie albo niepowodzenie. Można z łatwością zauważyć, że wiele firm wybiera na swoje siedziby prestiżowe lokalizacje biurowe, dzięki czemu podnosi się w ten sposób swój prestiż oraz pewnego rodzaju biznesowe ego. Bo przecież inaczej wygląda firma usługowa działająca w szczerym polu za miastem a inaczej firma działająca pod prestiżowym i biznesowo korzystnym adresem na przykład centrum biznesu. Paradoksalnie, nawet jeśli prowadzimy biznes w internecie i tylko tam to również jego lokalizacja będzie miała strategiczne znaczenie. Tyle tylko, że tam będzie to adres strony internetowej albo pozycja w wyszukiwaniu po konkretnych słowach czy produktach. Zatem nie ma dzisiaj biznesu, który nie był by uzależniony od swojej lokalizacji.