Współcześnie coraz więcej na polskim rynku marek niewielkich, ale prężnie się rozwijających. Poza markami odzieżowymi oraz wyrobami jubilerskimi wielkim zainteresowaniem cieszą się wyroby skórzane oraz tekstylne. Prym wiodą torebki. Wśród polskich producentów znanych jest kilka marek, które stawiają zarówno na funkcjonalność swoich produktów, jak i wykorzystanie wysokiej klasy materiałów. To rzutuje na cenę, która bardzo często stanowi problem dla potencjalnego klienta. Ankietowane kobiety wspominają również, że brak w kolejnych kolekcjach nowości, ciekawych rozwiązań, innych materiałów. Słowem: od lat na polskim rynku galanteryjnym panuje stagnacja. Zmienić pragnie to kilka firm, oferujących torebki i portfele.

W wywiadzie przeprowadzonym z właścicielką podkarpackiej szwalni toreb usłyszeć można przede wszystkim dumę – głównie z powodu faktu, że jej firmę udało się wypromować wyłącznie za pomocą mediów społecznościowych oraz zadowolonych klientek. Wspomina o tym, że pocztą pantoflową szły informacje o nowej marce, przystępnej cenowo, która oferuje kilka modeli torebek, zarówno eleganckich jak i casualowych, wykonywanych ręcznie, przez co również bardzo trwałych. Kolejnym ważnym etapem było dopasowanie produktów do oczekiwań klientek. Okazało się, że włączenie klienta do projektowania zamówienia było strzałem w dziesiątkę. Proces jest prosty – podczas składania zamówienia klient wybiera model torebki, ale może samodzielnie wybrać jej kolor, materiał wykonania oraz rodzaj podszewki – w każdym modelu torebki dostępnych jest kilkanaście wzorów tkanin, co sprawia, że każdy z modeli torebek wychodzących z pracowni jest naprawdę oryginalny i o indywidualnym charakterze. Do wyboru są również “ucha” torby lub też łańcuszek – to również uzależnione jest od modelu. Aktualnie firma ta cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, a kolejni klienci uprzedzani są, że zamówienia realizowane są do 2-3 tygodni.

To przykład jednej z kilkunastu firm zajmujących się galanterią, oferującą swoje produkty w zakresie cenowym 100-800PLN. Zróżnicowanie cen wpływa pozytywnie na różnorodność klientek, poszukujących zarówno toreb casualowych, jak i kopertówek czy aktówek odpowiednich od pracy.

Szycie toreb stało się pomysłem na biznes wielu kobiet, które do tej pory przesiadywały w domu, zajmując się gospodarstwem. Posiadając tak wspaniały fach w rękach można stworzyć wiele ciekawych wzorów i co najważniejsze – zarabiać na swoim talencie.

Co jest niezbędne do założenia szwalni? Przede wszystkim pomysł na wzory szytych produktów. W dalszej kolejności – firma. Aby założyć własną działalność gospodarczą wystarczy odwiedzić urząd skarbowy oraz urząd miasta – firma rejestrowana jest w kilka dni po złożeniu odpowiedniego wniosku. W dalszej kolejności ważni będą wykwalifikowani pracownicy: w tym wypadku doświadczone szwaczki.

Kolejnym ważnym aspektem jest stworzenie strony internetowej, odpowiedniej reklamy oraz możliwość zaistnienia w mediach społecznościowych – tak buduje się współczesny sukces niewielkich marek.