Skuteczność e-mail marketingu

Skuteczność e-mail marketingu

Fachowcy polecają mailing reklamowy. Coraz częściej jest on stosowany przez specjalistów zajmujących się komunikacją z potencjalnymi odbiorcami, a badania tylko potwierdzają skuteczność tej formy reklamy internetowej. Mniej irytująca niż niejednokrotnie denerwująca internautów reklama bezpośrednio na stronie internetowej, bardziej skuteczna – paradoksalnie! – niż portale społecznościowe.
Nikt nie zaprzecza, że portale społecznościowe są niezastąpione przy budowaniu relacji i interakcji z potencjalnymi klientami. Badania internetu pokazują jednak, że komunikacja przez social media nie przekłada się na wyraźną sprzedaż.
Post na Facebooku jest komunikatem krótkotrwałym. Ulokowany na fanpage’u jest co prawda widoczny, jednak po kilku minutach zostanie przysłonięty przez kolejne aktualności, co sprawia, że – w zależności od godziny i dnia tygodnia – jego zasięg jest mocno ograniczony.  Wiadomość mailowa w skrzynce odbiorczej ma pod tym względem mocną przewagę: czeka na przeczytanie. Ryzyko oczywiście stanowi przekazanie wiadomości do folderu SPAM czy też do reklam w coraz popularniejszym systemie zakładek, jednak ryzyko jest zawsze. Zaletą mailingu jest także przekazanie pełniejszej niż w przypadku informacji na Facebooku wiadomości. Zdjęcia, linki, teksty reklamowe… wszystko to w mailu się zmieści.
Na korzyść mailingu reklamowego niewątpliwie działa fakt, że wiadomości tego typu są przekazywane do konkretnej bazy klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie reklam i informacji handlowych. Deklaracja chęci odczytania wiadomości to – w dzisiejszych, przesyconych komunikatami czasach – duży kredyt zaufania i zwiększona szansa na odczytanie maila.
E-mail marketing pozwala także na bardzo dokładną personalizację wiadomości. Możliwe jest użycie w nagłówku imienia i nazwiska klienta, jak również dopasowanie treści maila do potrzeb klienta. Popularnym rozwiązaniem jest nawiązywanie do wcześniejszych zamówień klienta, choćby poprzez prezentację mogących zainteresować go produktów czy przypomnienie o konieczności uzupełnienia prawdopodobnie kończących się zapasów.
Podobnie jak aktywność w serwisach społecznościowych, typu Facebook, Twitter i Instagram, także długofalowe działania mailingowe pozwalają budować relację pomiędzy odbiorcą a firmą. Tak dzieje się jedynie w przypadku prawidłowo opracowanej formy i treści wiadomości. Powinny one interesować, wyzwalać emocje, sprawiać, że internauta zechce zagłębić się w szczegóły oferty. Wszak przyciągnięcie uwagi i zapisanie nazwy marki lub produktu w świadomości konsumenta jest bezcenne.
Ważne, że większość firm pośredniczących w usłudze e-marketingu, proponuje przedsiębiorstwom bieżący monitoring usługi, a także raportowanie wyników działań. Dzięki tym obserwacjom specjalista, decydujący o marketingu firmy, może decydować o zmianie podejmowanych działań lub podtrzymaniu dotychczasowych tendencji.

Dodaj komentarz