Reklama w firmie pełni bardzo ważna rolę, ponieważ bez tego ludzie nie dowiedzą się że dana działalność istnieje. Każdy rodzaj reklamy jest zupełnie inny, ponieważ to zależy jaka forma została przyjęta. Przedsiębiorca, który ma firmę tradycyjną, będzie stawiał na kontakt z klientem lokalnym. W tym wypadku bardzo modne są ulotki, które roznoszone są po mieście. Organizowane są spotkania promocyjne i edukacyjne, a także firmy pokazują się na targach. Czasopisma, gazety i broszury lokalne także pełnią ważną funkcję, aby pokazać się w danej branży i mieć stałych klientów. Jeśli funkcjonuje radio, to również można spróbować tam swoich sił, mówić o swojej działalności, a także zachęcać do zakupu różnych towarów. Reklama zmienia się co jakiś czas, ponieważ ludzie szybko się do niej przyzwyczajają. Ważna jest nie tylko treść informacji, ale również zachęta aby odwiedzić sklep czy skorzystać z usług. Firmy które mają fundusze w dużej wysokości, mogą skorzystać z usług agencji reklamowej. Jest to profesjonalna firma, której usługi idą praktycznie na bardzo szeroką strefę. Reklamy są wyświetlane na bannerach, ale także w mediach czy prasie. Dużo osób przenosi swoje reklamy firmy do internetu, gdzie także jest dużo ludzi. Są to głównie strony internetowe zachęcające do zakupu, ale także oferty w katalogach czy na portalach społecznościowych. Już nie tylko zwykła osoba, ale i firma może prowadzić blog, jednak w tym wypadku trzeba regularnie dodawać wpisy. Zachęcające dla klientów są konkursy z nagrodami, spotkania branżowe, uczestnictwo w targach tematycznych, a także wyjątkowe rodzaje promocji w danym miejscu. Najtrudniej zareklamować się nowym firmom, które dopiero wchodzą na rynek, ponieważ konkurencja ma swoje atuty. Jednak kiedy ludzie zaufają i stwierdzą, że nowa firma także daje korzyści, będzie istniała na rynku i mogła się rozwijać. Są nawet specjalne szkolenia na temat reklamy po to, aby cały czas odnaleźć nowe możliwości docierania do klientów. Biznes stacjonarny jest trudniejszy, ponieważ reklama musi być lokalna. Natomiast biznesy wirtualne są reklamowane po całym świecie, ale też i takich firm jest coraz więcej. Stosowane są także specjalne maile do klientów, którzy już zostali zachęceni do zakupu. Można tam wspominać o nowościach, promocjach czy pokazywać ceny. Reklama jest skuteczna kiedy nie jest nachalna i nie może być wulgarna czy zbyt erotyczna, ponieważ takie są również kwestie prawne. W dużych miastach są to reklamy jako bilbordy czy graffiti na blokach mieszkaniowych. Tuż przy swojej lokalizacji wystawia się tabliczki, a także pokazuje dane kontaktowe. Wszystko musi być czytelne i proste, ponieważ to powoduje, że klient od razu wie, to czego poszukuje.