W świecie nowoczesnym technologie odgrywają wyjątkowe znaczenie. Internet kompletnie odmienił los większości poważnych biznesów na świecie, dając im nowe możliwości komunikowania się ze stałymi klientami oraz nowymi, potencjalnymi kontrahentami. Obecnie w sieci można zarezerwować i kupić prawie wszystko – dlatego e-apteki czy e-banki już nikogo dzisiaj nie dziwią. Zaufanie do robienia zakupów online i dokonywania płatności kartami kredytowymi czy zbliżeniowymi, rośnie z roku na rok i zarabiają na tym firmy, które tworzą te nowe technologie. Funkcje umożliwiające płacenie poprzez zbliżenie swojego telefonu komórkowego do odpowiedniego czytnika i szybką wymianę informacji na temat salda płatniczego klienta, przyspieszyły i zmieniły oblicze handlu. Dzisiaj już nikogo nie dziwi, że zapłacić można telefonem, ale istotnym jest, aby z tych wszystkich innowacyjnych i ciekawych funkcji korzystać z pełną odpowiedzialnością i świadomością. Niestety zagrożenia wynikające z nieumiejętnego posługiwania się chociażby aplikacjami dającymi dostęp do bankowości elektronicznej, są kolosalne, a straty finansowe wynikające z udostępnienia swoich wrażliwych danych osobom trzecim i to bez wiedzy – mogą na zawsze zrujnować.

W dobie elektronicznych płatności i błyskawicznej wymiany poglądów na temat obsługi i jakości towaru tylko najbardziej monopolistyczne marki mogą pozwolić sobie na całkowite ignorowanie opinii swoich klientów – zarówno aktualnych, byłych jak i potencjalnych. W Internecie trwa dzisiaj bardzo skuteczne kreowanie trendów, promowanie mody i wskazywanie pozytywnych oraz negatywnych bohaterów współczesnego świata. Łatwo jest stać się firmą z nieciekawymi i przestarzałymi produktami, albo zyskać na portalach społecznościowych łatkę kompletnie nieprofesjonalnej i niegrzecznej w stosunku do własnych klientów. Do tej pory raczej mało która firma musiała przejmować się tym, że na jej infolinii jeden czy drugi pracownik mało elegancki sposób potraktował skarżącego się na coś klienta.