Pomysł na sieciowy biznes

Pomysł na sieciowy biznes

Pomysł na prowadzenie biznesu w sieci może dzisiaj przynieść kolosalne korzyści każdemu, kto wybierze do realizacji takiego planu odpowiedni model. Model biznesowy oparty na funkcjonowaniu wyłącznie w sieci pozwala na dramatyczne obniżenie kosztów startu działalności – zwłaszcza przy oferowaniu usług, które wykonuje się bezpośrednio w terenie lub u klienta, albo których oferowanie nie wymaga w ogóle ich obecności. W takich sytuacjach wystarczy stanowisko komputerowe z odpowiednimi parametrami i funkcjonalna strona internetowa oraz aktywnie prowadzone konto na przynajmniej jednym z popularnych portali społecznościowych, aby zyskać pierwszych klientów. Jeśli nie potrzeba biura do przyjmowania kontrahentów i uzgadniania szczegółów umowy czy archiwizowania całej sterty dokumentów – a przeważnie w pierwszych miesiącach czy nawet lata prowadzenia małej działalności gospodarczej nie ma takiej potrzeby – można firmę prowadzić z własnego domu. Czasami, jak to ma miejsce chociażby w Stanach Zjednoczonych, w pokoju w mieszkaniu rodziców albo w ich garażu, rozpocząć można całkiem ciekawy pomysł na biznes. Tym bardziej w dzisiejszych czasach, kiedy za sprawą Internetu można nie tylko założyć stronę www i podać do siebie dane kontaktowe. Sieć pozwala chociażby na zaprezentowanie swojego pomysłu na biznes szerszej grupie odbiorców, na stronach pomagających znaleźć finansowanie.

Tzw. croudfounding, to idea zrodzona w Ameryce i wykorzystywana dzisiaj już globalnie, także w Europie i Azji. To przekonanie o tym, że jeśli każdy zainteresowany projektem biznesowym człowiek korzystający z Internetu chciałby wpłacić chociażby dolara, a najlepiej dziesięć symbolicznych dolarów, na konto danego przedsiębiorcy – wtedy wiele pomysłów, których korporacje nastawione na zysk nigdy nie zrealizują, mogłyby ujrzeć światło dzienne. Jak pokazują pojedyncze przypadki, od pomysłu na interes do realnego biznesu i działalności gospodarczej, wcale nie jest tak daleko. A zdobycie niezbędnego kapitału na start albo ewentualnego partnera, w dobie Internetu wcale nie jest takie trudne. Przy bardzo niskich kosztach prowadzenia takiej wirtualnej działalności na pierwsze zyski nie trzeba długo czekać, a dopięcie budżetu w pierwszych miesiącach funkcjonowania jest prostsze, niż przy biznesie stacjonarnym, gdzie sam czynsz za lokal potrafi z miesiąca na miesiąc zrujnować przedsiębiorcę.

Dodaj komentarz