Prowadzisz firmę, której produkty i usługi sprzedajesz do klientów detalicznych, hurtowych bądź firmowych? Jeśli tak, a zdecydowana większość firm w Polsce właśnie tak działa, to powinieneś koniecznie przeczytać ten artykuł, ponieważ będzie on dla Ciebie. Może pomoże Ci zrozumieć, jak ważna jest dzisiaj obsługa klienta i jego zadowolenie i jak bardzo mogą w ty pomóc nowoczesne technologio. Obsługa klienta to bardzo ważna, jeśli nie najważniejsza sprawa. Wiele firm zatrudnia całą armię pracowników, którzy zajmują się tylko i wyłącznie obsługą klienta. Ale prowadzenie małej firmy albo jednoosobowej działalności bardzo często wiąże się z koniecznością zajmowania się obsługą klienta w pełnym zakresie przez samych właścicieli.

Dlatego właśnie szczególnie w przypadku takich firm powinno się korzystać z nowoczesnych technologii. Przeczytajcie więc co można wykorzystać przy obsłudze klienta. Pierwszym i podstawowym narzędziem umożliwiającym w tej kwestii pełną mobilność będzie oczywiście dobrej jakości smartfon z dostępem do Internetu. Najlepiej zainwestować w wysoki abonament, w którym Internet będzie bez limitu, dzięki czemu nie trzeba będzie ponosić żadnych dodatkowych kosztów. Z telefonu możemy utworzyć połączenie z laptopem, dzięki czemu z Internetu w telefonie będzie też można korzystać na laptopie. Pierwsze i podstawowe narzędzie do obsługi klienta to oczywiście poczta email. Trzeba ją odpowiednio skonfigurować w telefonie, tak abyśmy zawsze mieli do niej dostęp. W każdym modelu smartfona można ustawić, żeby maile odbierały się co jakiś czas same, a mając nielimitowany Internet mogą się spokojnie odbierać bez przerwy i co chwilę. Dzięki temu już mamy kontakt z Naszymi klientami, a przynajmniej na bieżąco podgląd, jeśli czegoś od Nas chcą. Jeśli nie chcemy odpisywać na maile a jedynie mieć do nich podgląd, to w skrzynce pocztowej można sobie ustawić opcję automatycznej odpowiedzi.

Jeśli przebywamy w dużym mieście i mamy zasięg Internetu mobilnego na wysokiej prędkości to możemy zainstalować najpopularniejsze komunikatory tekstowe i video. Dzięki temu będziemy mogli porozmawiać z zainteresowanymi klientami „na żywo” na przykład prowadząc samochód czy jadąc do innego klienta. Również komunikator tekstowy, zwłaszcza ten najpopularniejszy do „gadania” może sprawić, że staniemy się dla klientów dostępni online. W każdej chwili będzie można do Nas napisać, albo choćby zostawić informację, że się Nas poszukuje.

Nowoczesne technologie dzisiaj nie znają granic. Jeśli chodzi o obecność w sieci, to tutaj oczywiście musimy mieć stronę Internetową, która swoim wyglądem będzie przyciągać klientów na dłużej. Na takiej stronie można dzisiaj skorzystać z opcji wirtualnego asystenta. Nie jest to tania usługa, ale coraz więcej firm z tego korzysta. Wirtualny asystent to nic innego jak „avatar” człowieka pokazujący się klientom na stronie Internetowej. Z takim wirtualnym doradcą można swobodnie porozmawiać tekstowo i uzyskać od niego odpowiedź na najważniejsze pytania. Skorzystanie z takiej funkcjonalności może nie należy do najtańszych ale na pewno może przynieść bardzo pozytywne efekty w postaci większej liczby zdobywanych klientów.