Agencje reklamowe nie są już w Polsce nowością – ich działalność opiera się przede wszystkim na proponowaniu konkurencyjnych cen oraz poszukiwaniu nowoczesnych metod reklamy. Agencje reklamowe tworzone są i prowadzone nie tylko przez osoby odnajdujące się we współczesnym świecie reklamy i marketingu, ale również posiadające smykałkę do biznesu. Istotne jest, aby agencja reklamowa oferowała więcej niż konkurencja. Dlatego też tak chętnie jest to biznes zakładany przez młode osoby: znające najnowsze trendy w biznesie, jak również metody promocji w sieci -to współcześnie jedna z najważniejszych gałęzi marketingu. Młodzi właściciele agencji reklamowych stawiają przede wszystkim na efektywność i ciężką pracę – młodzi są zdania, ze tylko własną pracą mogą cokolwiek osiągnąć. Aby założyć agencję często korzystają również z dotacji unijnych czy z urzędów pracy, które wspierają lokalną działalność. Agencje reklamowe znaleźć można w sieci lub też katalogach firmowych.

Aby założyć agencję nie wystarczy pomysł – niezbędny jest przede wszystkim odpowiedni kapitał ludzki. Poza osobami odpowiedzialnymi za kontakt z klientem ważnymi pracownikami będą graficy, programiści oraz copywriterzy. Oczywiście skład agencji uzależniony jest przede wszystkim od oferty – w przypadku oferowania projektowania opakowań, ale również stron internetowych ważni będą graficy i programiści. Agencje, które skupiają się na oferowaniu odpowiedniego kontentu oraz pozycjonowaniu stron z pewnością powinny inwestować w doświadczonych copywriterów. Wśród osób zatrudnionych nie może zabraknąć również accountów, którzy będą wspierać sprzedaż oraz ofertowanie. Ich zadaniem jest przede wszystkim przekonanie potencjalnego klienta, że oferowane rozwiązania są najkorzystniejsze.

Czym zajmują się agencje reklamowe? Przede wszystkim oferują możliwość promowania konkretnych produktów. Zadaniem dużych agencji reklamowych jest przede wszystkim tworzenie nazwy produktu, również spotów reklamowych związanych z produktem. Agencje mogą być również angażowane do prac związanych z identyfikacją wizualną oraz tworzeniem opakowań dla konkretnych wyrobów. Graficy oraz programiści odpowiedzialni są za tworzenie stron internetowych, ale również wzorów katalogów, formularzy, ulotek, banerów czy reklam outdoorowych. Do pracy agencji należy również tworzenie materiałów reklamowych dla klientów. Tutaj dowolność jest olbrzymia: agencje oferują przede wszystkim wyrób produktów z logo klienta: kalendarzy, kubków, parasoli, smyczy, długopisów, sygnowanej papeterii, notatników, organizerów i wielu innych. Kolejnym ważnym elementem oferty jest pozycjonowanie stron oraz tworzenie tekstów na strony internetowe, do katalogów, ulotek. Firmy reklamowe zajmują się pozycjonowaniem długofalowo. Agencje reklamowe oraz ich pracownicy konsultują również z klientami proponowane rozwiązania. To istotne, aby na każdym etapie pracy wprowadzać klienta w kolejne podejmowane działania. Pozwoli to eliminować nieporozumienia oraz stworzy więź pomiędzy klientem a pracownikami agencji.